Låt dina frågor få svar! Här hittar du svar på vanligt förekommande frågor.
För att avboka er bokning skicka oss ett email. Notera om ni har gjort er bokningen genom en annan webbsida (booking.com, hotels.com, expedia.com etc), var snäll och kontakta dem för avbokning. Avbokningsreglerna står på ditt konto, och är allt mellan 3 dagar innan ankomst, 7 dagar innan ankomst eller ej avbokningsbar. Detta beror på vilken avbokningspolicy du bokat med.
Avbokningspolicyn beror på vilken typ av bokning du genomfört. Om du bokar via hemsidan kan du själv välja att boka med eller utan fri avbokning. Med fri avbokning får du tillbaka dina pengar om du skulle avboka 1 dag innan ankomst. Om du bokat via en extern bokningssajt som booking.com eller expedia, måste du kolla på ditt konto vilken avbokningspolicy du bokat med.
Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.
Det är möjligt att ändra gästinformation, så även förlänga vistelsen i mån av plats. Vänligen kontakta ApartDirect kundservice.
Alla övriga ändringar går under avbokningspolicyn.
Nej, däremot får du 7% rabatt som är integrerad i hemsidan när du bokar direkt här med oss. Det är 7% billigare än om du bokat via andra externa bokningssajter.
Nej. Ni behöver ett kontokort för att genomföra er bokning. Det finns ingen reception vid lägenhetshotellen, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, AMEX eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras. Det finns även möjlighet att betala via swish och paypal.
Nej,ni behöver ett kontokort för att boka via ApartDirect. Det finns ingen reception vid våra lägenhetshotell, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, Swish, PayPall eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras.
Vänligen kontakta ApartDirect omedelbart och ange ert namn och vilket datum ni anländer. Vår kundservice ser över om de mottagit er bokning och skickar isåfall en bokningsbekräftelse via email.
Ni kan göra en gruppboknng via hemsidan. Ni kan även kontakta ApartDirects kundservice. Kontakta oss
Nej. Alla gäster som tar del av en bokning måste vara över 20 år. Om en person i bokningen är under 20 år krävs att denna person är i målsmans sällskap.
Nej, pågrund av att vi ej en har reception kan du inte betala på plats.
Nyckelkoder skickas ut 2 dagar före ankomst via mejl om betalningen har genomförts. Om du inte har fått e-postmeddelandet "Key code and check in instructions", kontakta oss så skickar vi det till dig.
Alla lägenheter har kodlås. Er personliga kod är aktiverad klockan 15.00 på er ankomstdag och avaktiveras klockan 11.00 dagen ni checkar ut.
En vecka innan er ankomst skickar ApartDirect ut ett email med er kod till lägenheten och instruktioner för incheckning. En påminnelse skickas ut via SMS 2 dagar innan ankomst.
Om bokningen görs inom en vecka innan ankomst skickas ett email med lägenhetskod och information direkt.
Sena in-checkningar är inga problem.
Nej, men i vårt lägenhetshotell i Hammarby sjöstad har vi en informationsdisk. Välkommen förbi om du har några frågor! Vi har förstås också en 24h support per telefon om du skulle behöva nå oss utöver kontorstider.
Tidig incheckning är ej möjlig på grund av städschemat. Sen incheckning är inga problem.
I mån av plats och mot en avgift går det att göra en sen ut-checkning, meddela gärna ApartDirect i god tid.
Skicka förfrågan på stockholm@apartdirect.com
Inga problem! Våra lägenheter är utrustade med kodlås. Er personliga kod aktiveras klockan 15.00 på er ankomstdag och ni kan därför anlända när som efter 15.00. Dubbelkolla så att du har alla dina koder redo när du anländer till lägenhetsbyggnaden.
Om du bor i Hammarby Sjöstad har vi ett bagageutrymme där du kan förvara ditt bagage tills det är tid att checka in. Om du bor på Sveavägen har vi några förvaringsskåp, men vi kan inte garantera att det finns en tillgänglig. Vänligen skicka ett mail till oss så ger vi dig mer information samt koder till förvaringsrummet. Om du bor på någon av våra andra hotel som tyvärr inte har ett förråd rekommenderar vi att du använder förvaringsboxarna på centralstationen.
Stockholm – Förvaringsboxar centralstationen
Linköping – Förvaringsboxar centralstationen
Gothenburg - Förvaringsboxar centralstationen
Det finns fyra sätt att komma från Arlanda flygplats till Centrala Stockholm.
- Taxi kostar circa 550 kr och tar cirka 30 minuter utan trafik.
- Pendeltåg går från Arlanda till stadens centrum och är gratis för personer under 18 år. Det kostar runt 150 SEK för vuxna och tar cirka 1 timme.
- Flygbussarna, en buss som går från Arlanda till centrum, kostar 99 kr och stannar i liljeholmen. tar cirka 1 timme.
- Arlanda expresståg är det snabbaste sättet att komma till centralen och tar ca 20 minuter.
Vänligen gå in på Kontakta oss
Alla våra lägenheter är utrustade med ett kodlås system. 2 dagar före ankomst kommer vi att skicka ett mejl med namngiven "Key code and check in instructions". I det mailet hittar du all nödvändig information om din vistelse. Incheckningen börjar från 15:00 och det är när dina nyckelkoder aktiveras.
Ja, alla våra lägenheter är försedda med hårtork. Du hittar den oftast i badrumsskåpet, alternativt i garderob/byrå inuti lägenheten.
Ja, alla våra lägenheter är utrustade med sängkläder, handdukar och städprodukter. Alla våra förbrukningsvaror är dessutom miljömärkta.
Du kan endast hyra en barnsäng på vårt lägenhetshotell i Hammarby sjöstad. Priset är 400kr och den är lämplig för barn under 3 år. Kontakta oss via e-post om du vill hyra en barnsäng.
Ja, alla våra lägenheter har ett välutrustat kök eller pentry. Kyl, spis, micro, kaffekokare, tekokare, porslin, bestick, glas etc. Ugn hittar ni i de flesta lägenheter. Se detaljerad lägenhetsbeskrivning för information.
I de flesta lägenheter finns det en tvättmaskin. Se detaljerad lägenhetsbeskrivning för information.
Djur är ej tillåtet, p.g.a. möjliga allergier hos andra gäster.
Parkering kan hyras på lägenhetshotellen nedan. Var vänlig kontakta oss för att hyra en parkeringsplats.
Nedan är de platser där ni kan använda allmän parkering. Ni kan betala för er parkering i p-automaterna i närheten av där ni parkerat.
Du kan hyra en extra säng om du bor i vår lägenhetstyp apartment with terrace i Hammarby sjöstad. Det tillkommer en kostnad på 400 kronor.
Var vänlig kontakta vår kundtjänst för hyra.
Nej, för att ha gäster måste du få tillstånd från ApartDirect personalen. Vänligen kontakta oss om du vill ha gäster som besöker dig i en av våra lägenheter.
Rökning är förbjuden i lägenheten. För att bibehålla kvalitén på vår interiör och skapa en trivsel för alla gäster, uppskattar vi om ni respekterar vår policy.
Ja, alla lägenheter är utrustade med tv.
Vi har inga lägenheter som direkt är anpassade för rullstolsbundna.
Våra lägenhetshotell i Hammarby sjöstad, Solna och Älvsjö har alla hiss vilket gör det möjligt för personer i rullstol att lätt ta sig till lägenheterna. Vi kan dock inte garantera att lägenheterna är anpassade för rollstol.
Lägenhetshotellen Gamla stan, Sveavägen och Gröndal har trappor och ingen hiss och rekommenderas därför inte.
Ja, strykjärn och strykbräda borde finnas i alla lägenheter.
För att boka en av våra företagslägenheter efterfrågas en vistelsetid på minst 90 nätter.
Ja, för att hyra en lägenhet under en kortare period, rekommenderar vi att ni hyr en av våra hotellägenheter.
Här hittar ni priser och lediga lägenheter. ApartDirect erbjuder specialpriser för bokningar över 30 nätter. Lägg in datum i sökfunktionen, för att ser priser.
ApartDirect efterfrågar en månadshyra i förskottsbetalning, ibland även 3 månader i deposition, för att bekräfta er bokning.
Betalning sker via en säker betallänk med kontokort eller via en banköverföring, inom 7 dagar efter att hyreskontraktet är signerat.
Ni väljer en eller flera lägenheter som ni önskar att hyra. Ni skickar därefter en förfrågan via vår hemsida eller via email.
ApartDirect återkommer via email med svar om det är ledigt, hyreskostnader och ett eventuellt hyreskontrakt, med en betallänk. För att bokningen ska bekräftas efterfrågas en månadshyra i förskottsbetalning och ibland en deposition.
Ni skickar tillbaka signerade dokument och betalar via betallänken. Betalningen kan även göras via en banköverföring. Betalningen ska genomföras inom 7 dagar, efter att hyreskontraketet är signerat.
När betalningen har genomförts och hyreskontraktet är påskrivet skickas en bekräftelse med ankomst instruktioner.
Alla våra lägenheter är fullt möblerade med modern inredning. De är rena och fräscha vid ankomst och slutstädas vid er avresa.
Handdukar och sängkläder ingår. Vid veckostädningen som ingår byts sängkläder och handdukar. Köket har allt du behöver för att förbereda en måltid och tillräckligt med porslin och bestick för det maximala antalet gäster som kan sova i lägenheten.
Alla lägenheter är också utrustade med obegränsad Wi-Fi som ingår i priset.
Städning och byte av sänglinne och handdukar sker en gång i veckan. Extra städning kan ordnas vid förfrågan mot en avgift.
Dagar kvar till ankomst då avbokning utförts: |
30+ |
15-29 |
1-14 |
Återbetalning i % av den totala kostnaden: |
85% |
50% |
0% |
Återbetalningen utförs så fort ApartDirect mottagit er avbokning. Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.
För att avboka er bokning skicka oss ett email. Notera om ni har gjort er bokningen genom en annan webbsida (booking.com, hotels.com, expedia.com etc), var snäll och kontakta dem för avbokning. Avbokningsreglerna står på ditt konto, och är allt mellan 3 dagar innan ankomst, 7 dagar innan ankomst eller ej avbokningsbar. Detta beror på vilken avbokningspolicy du bokat med.
Avbokningspolicyn beror på vilken typ av bokning du genomfört. Om du bokar via hemsidan kan du själv välja att boka med eller utan fri avbokning. Med fri avbokning får du tillbaka dina pengar om du skulle avboka 1 dag innan ankomst. Om du bokat via en extern bokningssajt som booking.com eller expedia, måste du kolla på ditt konto vilken avbokningspolicy du bokat med.
Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.
Det är möjligt att ändra gästinformation, så även förlänga vistelsen i mån av plats. Vänligen kontakta ApartDirect kundservice.
Alla övriga ändringar går under avbokningspolicyn.
Nej, däremot får du 7% rabatt som är integrerad i hemsidan när du bokar direkt här med oss. Det är 7% billigare än om du bokat via andra externa bokningssajter.
Nej. Ni behöver ett kontokort för att genomföra er bokning. Det finns ingen reception vid lägenhetshotellen, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, AMEX eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras. Det finns även möjlighet att betala via swish och paypal.
Nej,ni behöver ett kontokort för att boka via ApartDirect. Det finns ingen reception vid våra lägenhetshotell, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, Swish, PayPall eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras.
Vänligen kontakta ApartDirect omedelbart och ange ert namn och vilket datum ni anländer. Vår kundservice ser över om de mottagit er bokning och skickar isåfall en bokningsbekräftelse via email.
Ni kan göra en gruppboknng via hemsidan. Ni kan även kontakta ApartDirects kundservice. Kontakta oss
Nej. Alla gäster som tar del av en bokning måste vara över 20 år. Om en person i bokningen är under 20 år krävs att denna person är i målsmans sällskap.
Nej, pågrund av att vi ej en har reception kan du inte betala på plats.
Nyckelkoder skickas ut 2 dagar före ankomst via mejl om betalningen har genomförts. Om du inte har fått e-postmeddelandet "Key code and check in instructions", kontakta oss så skickar vi det till dig.
Alla lägenheter har kodlås. Er personliga kod är aktiverad klockan 15.00 på er ankomstdag och avaktiveras klockan 11.00 dagen ni checkar ut.
En vecka innan er ankomst skickar ApartDirect ut ett email med er kod till lägenheten och instruktioner för incheckning. En påminnelse skickas ut via SMS 2 dagar innan ankomst.
Om bokningen görs inom en vecka innan ankomst skickas ett email med lägenhetskod och information direkt.
Sena in-checkningar är inga problem.
Nej, men i vårt lägenhetshotell i Hammarby sjöstad har vi en informationsdisk. Välkommen förbi om du har några frågor! Vi har förstås också en 24h support per telefon om du skulle behöva nå oss utöver kontorstider.
Tidig incheckning är ej möjlig på grund av städschemat. Sen incheckning är inga problem.
I mån av plats och mot en avgift går det att göra en sen ut-checkning, meddela gärna ApartDirect i god tid.
Skicka förfrågan på stockholm@apartdirect.com
Inga problem! Våra lägenheter är utrustade med kodlås. Er personliga kod aktiveras klockan 15.00 på er ankomstdag och ni kan därför anlända när som efter 15.00. Dubbelkolla så att du har alla dina koder redo när du anländer till lägenhetsbyggnaden.
Om du bor i Hammarby Sjöstad har vi ett bagageutrymme där du kan förvara ditt bagage tills det är tid att checka in. Om du bor på Sveavägen har vi några förvaringsskåp, men vi kan inte garantera att det finns en tillgänglig. Vänligen skicka ett mail till oss så ger vi dig mer information samt koder till förvaringsrummet. Om du bor på någon av våra andra hotel som tyvärr inte har ett förråd rekommenderar vi att du använder förvaringsboxarna på centralstationen.
Stockholm – Förvaringsboxar centralstationen
Linköping – Förvaringsboxar centralstationen
Gothenburg - Förvaringsboxar centralstationen
Det finns fyra sätt att komma från Arlanda flygplats till Centrala Stockholm.
- Taxi kostar circa 550 kr och tar cirka 30 minuter utan trafik.
- Pendeltåg går från Arlanda till stadens centrum och är gratis för personer under 18 år. Det kostar runt 150 SEK för vuxna och tar cirka 1 timme.
- Flygbussarna, en buss som går från Arlanda till centrum, kostar 99 kr och stannar i liljeholmen. tar cirka 1 timme.
- Arlanda expresståg är det snabbaste sättet att komma till centralen och tar ca 20 minuter.
Vänligen gå in på Kontakta oss
Alla våra lägenheter är utrustade med ett kodlås system. 2 dagar före ankomst kommer vi att skicka ett mejl med namngiven "Key code and check in instructions". I det mailet hittar du all nödvändig information om din vistelse. Incheckningen börjar från 15:00 och det är när dina nyckelkoder aktiveras.
Ja, alla våra lägenheter är försedda med hårtork. Du hittar den oftast i badrumsskåpet, alternativt i garderob/byrå inuti lägenheten.
Ja, alla våra lägenheter är utrustade med sängkläder, handdukar och städprodukter. Alla våra förbrukningsvaror är dessutom miljömärkta.
Du kan endast hyra en barnsäng på vårt lägenhetshotell i Hammarby sjöstad. Priset är 400kr och den är lämplig för barn under 3 år. Kontakta oss via e-post om du vill hyra en barnsäng.
Ja, alla våra lägenheter har ett välutrustat kök eller pentry. Kyl, spis, micro, kaffekokare, tekokare, porslin, bestick, glas etc. Ugn hittar ni i de flesta lägenheter. Se detaljerad lägenhetsbeskrivning för information.
I de flesta lägenheter finns det en tvättmaskin. Se detaljerad lägenhetsbeskrivning för information.
Djur är ej tillåtet, p.g.a. möjliga allergier hos andra gäster.
Parkering kan hyras på lägenhetshotellen nedan. Var vänlig kontakta oss för att hyra en parkeringsplats.
Nedan är de platser där ni kan använda allmän parkering. Ni kan betala för er parkering i p-automaterna i närheten av där ni parkerat.
Du kan hyra en extra säng om du bor i vår lägenhetstyp apartment with terrace i Hammarby sjöstad. Det tillkommer en kostnad på 400 kronor.
Var vänlig kontakta vår kundtjänst för hyra.
Nej, för att ha gäster måste du få tillstånd från ApartDirect personalen. Vänligen kontakta oss om du vill ha gäster som besöker dig i en av våra lägenheter.
Rökning är förbjuden i lägenheten. För att bibehålla kvalitén på vår interiör och skapa en trivsel för alla gäster, uppskattar vi om ni respekterar vår policy.
Ja, alla lägenheter är utrustade med tv.
Vi har inga lägenheter som direkt är anpassade för rullstolsbundna.
Våra lägenhetshotell i Hammarby sjöstad, Solna och Älvsjö har alla hiss vilket gör det möjligt för personer i rullstol att lätt ta sig till lägenheterna. Vi kan dock inte garantera att lägenheterna är anpassade för rollstol.
Lägenhetshotellen Gamla stan, Sveavägen och Gröndal har trappor och ingen hiss och rekommenderas därför inte.
Ja, strykjärn och strykbräda borde finnas i alla lägenheter.
För att boka en av våra företagslägenheter efterfrågas en vistelsetid på minst 90 nätter.
Ja, för att hyra en lägenhet under en kortare period, rekommenderar vi att ni hyr en av våra hotellägenheter.
Här hittar ni priser och lediga lägenheter. ApartDirect erbjuder specialpriser för bokningar över 30 nätter. Lägg in datum i sökfunktionen, för att ser priser.
ApartDirect efterfrågar en månadshyra i förskottsbetalning, ibland även 3 månader i deposition, för att bekräfta er bokning.
Betalning sker via en säker betallänk med kontokort eller via en banköverföring, inom 7 dagar efter att hyreskontraktet är signerat.
Ni väljer en eller flera lägenheter som ni önskar att hyra. Ni skickar därefter en förfrågan via vår hemsida eller via email.
ApartDirect återkommer via email med svar om det är ledigt, hyreskostnader och ett eventuellt hyreskontrakt, med en betallänk. För att bokningen ska bekräftas efterfrågas en månadshyra i förskottsbetalning och ibland en deposition.
Ni skickar tillbaka signerade dokument och betalar via betallänken. Betalningen kan även göras via en banköverföring. Betalningen ska genomföras inom 7 dagar, efter att hyreskontraketet är signerat.
När betalningen har genomförts och hyreskontraktet är påskrivet skickas en bekräftelse med ankomst instruktioner.
Alla våra lägenheter är fullt möblerade med modern inredning. De är rena och fräscha vid ankomst och slutstädas vid er avresa.
Handdukar och sängkläder ingår. Vid veckostädningen som ingår byts sängkläder och handdukar. Köket har allt du behöver för att förbereda en måltid och tillräckligt med porslin och bestick för det maximala antalet gäster som kan sova i lägenheten.
Alla lägenheter är också utrustade med obegränsad Wi-Fi som ingår i priset.
Städning och byte av sänglinne och handdukar sker en gång i veckan. Extra städning kan ordnas vid förfrågan mot en avgift.
Dagar kvar till ankomst då avbokning utförts: |
30+ |
15-29 |
1-14 |
Återbetalning i % av den totala kostnaden: |
85% |
50% |
0% |
Återbetalningen utförs så fort ApartDirect mottagit er avbokning. Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.