ApartDirect växte fram
ur en ökad efterfrågan
För sju år sedan började Mikael Karström, ägare och grundare till ApartDirect, att hyra ut enstaka lägenheter i Hammarby Sjöstad. Snart dök det upp fler lägenheter i Gamla stan, och företaget expanderade så småningom till Älvsjö, Sveavägen, Linköping, Solna, Gröndal, Sundbyberg samt det senaste nyöppnade lägenhetshotellet i Linköping Vasastaden.
Företaget bedrivs idag av ett 10-tal anställda inom support som sköter hotellverksamheten med 460 lägenheter från ett kontor i Hammarby sjöstad, ett stenkast bort från lägenhetshotellet som också ligger där. I Linköping hyrs 95 lägenheter på kort- och långtidskontrakt med två anställda inom supporten.
Johan Möllerström har jobbat inom företaget sedan flera år tillbaka. Han hanterar långtidsbokningar och reservationer.
"Jag skulle säga att den främsta anledningen till varför vi kan hantera över 500 lägenheter från ett kontor är tack vare att alla medarbetare är motiverade och tack vare den goda stämningen på kontoret," säger Möllerström och fortsätter: "Det är viktigt för oss att alla fungerar ihop, och man gör förstås ett bättre jobb när man trivs i sin arbetsmiljö."
Mikael Karström - Ägare och grundare av företaget
Företagsidén är enkel: Prisvärda lägenheter med allt som kan behövas för den som behöver ett andra hem. Där finns alltid kök, TV, gratis wi-fi och andra nödvändigheter. Stilfullt inredda hyrs lägenheterna ut med ett fokus på bekvämlighet, säkerhet och prisvärdhet. För att stärka dessa värdeord använder sig ApartDirect av ett smart och unikt nyckelkod-system, som enkelt går att byta ut från kontorets verksamhet om koden skulle hamna i fel händer eller glömmas bort. På så sätt behövs inga nycklar och ingen gäst behöver stå utelåst sent en natt på grund av borttappade nycklar även om flera destinationer saknar reception. Lägenhetshotellen har även kameraövervakning i alla allmänna utrymmen för att säkra gästernas trygghet. Det är helt enkelt säkert, bekvämt och privat.
Många av lägenhetshotellen är alldeles nyöppnade och nyrenoverade, samtidigt som de underhålls av ApartDirects eget maintenance team. Alla akuta ärenden tas om hand direkt, dag som natt, medan mindre akuta ärenden prioriteras redan nästföljande dag. Supporten som svarar via både telefon, chatt och mail är oftast redo att leverera ett svar inom 24 timmar.